#1 2010-05-17 19:41:02

 zolianek

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 15
Punktów :   
WWW

Tutorial "Moja postać!"

Pare moich kolegów prosiło mnie o napisanie tego tutrialu więc wezmę się za to potrzebne programy to DataChangar i dla grafiki Paint.NET instrukcja jest na tej stronie http://www.littlefighter2.yoyo.pl/tutor … atary.html no to jedźmy z tym koksem :] .
Wchodzimy w folder główny lf2 klikamy folder data zjeżdżamy aż zobaczymy pliki .dat te otwieramy ale radze wam najpierw skopuj plik .dat bandit.dat
na nim będziemy się wzorować wklej ten plik w jakieś miejsce teraz otwórz plik za pomocą DataChangar
jeśli masz plik bandit to masz takie linijki

Spoiler:


<bmp_begin>
name: Bandit <---- Tu imię to nie ma znaczenia jakie jest ale nie można używać polskich znaków!
head: sprite\sys\bandit_f.bmp <------- to zdjęcie przy wybieraniu wielkość musi być 120x120
small: sprite\sys\bandit_s.bmp <----- miniaturka postaci podczas walki przy pasku HP i MP wielkość musi być 40x45
file(0-69): sprite\sys\bandit_0.bmp  w: 79  h: 79  row: 10  col: 7 <--- to linijka główna jej nie tykamy !
file(70-139): sprite\sys\bandit_1.bmp  w: 79  h: 79  row: 10  col: 7 <--- to linijka główna jej nie tykamy !
file(140-209): sprite\sys\bandit_0b.bmp  w: 79  h: 79  row: 10  col: 7 <--- to kasujemy ponieważ to będzie parametr do przemiany czy pomocnika
file(210-279): sprite\sys\bandit_1b.bmp  w: 79  h: 79  row: 10  col: 7 <--- to kasujemy ponieważ to będzie parametr do przemiany czy pomocnika
walking_frame_rate 3 <--- nie tykamy tego bo to szybkość wykonywania animacji a za to odpowiada parametr wait
walking_speed 4.000000 <--- szybkość chodzenia
walking_speedz 2.000000  <--- szybkość chodzenia 2 (niewiem po co....)
running_frame_rate 3<--- nie tykamy tego bo to szybkość wykonywania animacji a za to odpowiada parametr wait
running_speed 8.000000 <---- to co z chodzeniem
running_speedz 1.300000 <---- to co z chodzeniem
heavy_walking_speed 3.000000 <---- chodzenie z kamienie czy pudłem
heavy_walking_speedz 1.500000<---- chodzenie z kamienie czy pudłem 2
heavy_running_speed 5.000000 <---- bieganie z kamienie czy pudłem
heavy_running_speedz 0.800000<---- bieganie z kamienie czy pudłem 2
jump_height -16.299999 <------ Wysokość skoku , jest zawsze ujemna.
jump_distance 8.000000 <------ Dystansy pokonywane podczas skoku w bok
jump_distancez 3.000000 <----- Dystansy pokonywane podczas skoku w górę
dash_height -11.000000
dash_distance 15.000000
dash_distancez 3.750000
Są to wartości wykorzystywane przy skoku podczas biegu. Jeśli zrozumiałeś poprzednie części to ta nie powinna być zagadką.
rowing_height -2.000000
rowing_distance 5.000000
Wartości podczas salta w tył podczas spadania.
<bmp_end>

No teraz to już wiesz dość dużo no nie?

szukamy teraz parametru "punch"

Spoiler:


<frame> 60 punch
   pic: 10  state: 3  wait: 2 <----- ile ma czekać ten czas to Little Sekundy   next: 61 <---- do jakiej klatki przejdzie po poczekaniu (patrz wait:2)  dvx: 1 <---- postaćsię przesówa w bok dvy: 0 <--- postać przesówa się w górę  dvz: 0 <---- postać idzie w górę ale nie w powietrze tylko jakby odleciała trochę w bok  centerx: 39 <----- szerokość naszej postaci centery: 79 <----- wysokość naszej postaci  hit_a: 0 <---- do jakiej klatki przejdzie gdy klikne atak  hit_d: 0 <---- do jakiej klatki przejdzie gdy klikne obrona  hit_j: 0 <---- do jakiej klatki przejdzie gdy klikne skok
   itr:
      kind: 2  x: 26  y: 58  w: 37  h: 23  vrest: 1 
     
   itr_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 30  y: 18  w: 28  h: 60 <---- to jest określenie że gdzie trzeba go walnąć by się kiwał/położył
   bdy_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 23  y: 35  w: 37  h: 24 <---- to co wyżej double są używane do dokładnych np głowa czy ciało :>
   bdy_end:
<frame_end>

<frame> 61 punch
   pic: 11  state: 3  wait: 3  next: 999  dvx: 0  dvy: 0  dvz: 0  centerx: 39  centery: 79  hit_a: 0  hit_d: 0  hit_j: 0
  sound: data\007.wav
   itr:
      kind: 0  x: 49  y: 33  w: 30  h: 16 <--- gdzie zada cios dvx: 2 <---- wyrzuci w bok ofiarę  bdefend: 16 <---- przełamanie obrony każda postać ma 100pkt Defend  injury: 20  <---- ile zada obrażeń
   itr_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 39  y: 19  w: 21  h: 61
   bdy_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 51  y: 34  w: 26  h: 16
   bdy_end:
<frame_end>

<frame> 65 punch
   pic: 12  state: 3  wait: 2  next: 66  dvx: 1  dvy: 0  dvz: 0  centerx: 39  centery: 79  hit_a: 0  hit_d: 0  hit_j: 0
   itr:
      kind: 2  x: 26  y: 58  w: 37  h: 23  vrest: 1 
     
   itr_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 27  y: 17  w: 31  h: 63
   bdy_end:
<frame_end>

<frame> 66 punch
   pic: 13  state: 3  wait: 3  next: 999  dvx: 0  dvy: 0  dvz: 0  centerx: 39  centery: 79  hit_a: 0  hit_d: 0  hit_j: 0
  sound: data\007.wav
   itr:
      kind: 0  x: 45  y: 34  w: 33  h: 14  dvx: 2  bdefend: 16  injury: 20 
   itr_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 28  y: 17  w: 29  h: 63
   bdy_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 45  y: 37  w: 32  h: 11
   bdy_end:
<frame_end>

Narazie tyle


Wszystkie Błędy zgłaszać do mnie na PW lub w tematach!!!
Jak to ujął Marti Wong "Long life little fighter 2!" ja dodam tylko long life little fighter Champion Z

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.apochujec.pun.pl www.narutofankomiks.pun.pl www.pokemon-rage.pun.pl www.ksczestochowa.pun.pl www.pijemydowykladow.pun.pl